Najnowsze wiadomości

Czym są okulary dwuogniskowe?

Badanie OCT

Jaki płyn do soczewek kontaktowych?

22 maja 2022 16:14

Dieta dla oczu



W swoim życiu dbamy o różne rzeczy, czy to o mieszkanie, relacje, czy zdrowie. Na co dzień możesz dbać również o swoje oczy w prosty sposób. Wystarczy odpowiednia dieta i kilka sprytnych trików. Zobacz!

Witaminy na oczy

Odpowiednia dieta zawierająca określone składniki odżywcze może zdziałać cuda! Nie tylko zadziała na naszą sylwetkę, ale również na nasze oczy. Wszystko po to, by zachować je w jak najlepszej kondycji przez długi czas. Tym sposobem możesz także zminimalizować ryzyko wystąpienia wielu infekcji, czy chorób oczu. Dlatego warto wiedzieć co jeść na poprawę wzroku. Należy skupić się przede wszystkim na witaminach A, C, E oraz witaminach z grupy B.

witaminy na oczy

Witamina A

Ta witamina zawiera w sobie beta-karoten, który pomaga zwalczać wolne rodniki, które mogą uszkadzać wzrok. Co więcej, witamina A jest odpowiedzialna również za dobre widzenie w dzień i po zmroku. Znajdziesz ją w takich produktach jak szpinak, jarmuż, dynia, jajka, mleko, czy niektóre tłuste ryby. Warto mieć na uwadze, że niedobór Witaminy A może prowadzić do zespołu suchego oka.

Witaminy C

Witamina C gra sporą rolę w naszym organizmie – nie tylko jest odpowiedzialna za odporność. Przede wszystkim odpowiada za syntezę kolagenu oraz za jakość naszych naczyń krwionośnych w oku. Tą witaminę znajdziesz głównie w cytrusach, ale też w czerwonej papryce, pietruszce, brokułach, młodych ziemniakach, pomidorach i marchwi. W przypadku niedoboru Witaminy C nasze naczynka staja się kruche i pękają – to prowadzi do widocznego zaczerwienienia oczu.

Witamina E

Ta witamina pomaga wchłaniać beta-karoten (np. z witaminy A) oraz eliminuje utlenianie się kwasów tłuszczowych, to powoduje, że nasze błony śluzowe są szczelne. Znajdziesz ją w takich produktach jak nasiona, orzechy oraz pełnoziarniste produkty zbożowe.

Witaminy z grupy B

Witamina B towarzyszy w transporcie tlenu przez komórki. Dlatego jej brak może powodować suchość oczu oraz ich nieprzyjemne pieczenie. Zadbaj o to, by w Twojej diecie nie zbrakło orzechów, fasoli, kaszy, wątróbki, bananów i ziemniaków.

witaminy na oczy

Zdrowe oczy – dlaczego warto o nie dbać

Dzięki oczom jesteśmy w stanie widzieć wszystko co nas otacza. Nie chcesz tego zatracić prawda? Dlatego warto dbać o swoje oczy każdego dnia. Zwłaszcza, że może to być naprawdę proste! Wystarczy wprowadzić do swojej diety kilka produktów i spożywać je regularnie. Dzięki temu możesz na długo zachować zdrowe oczy i dobry wzrok. Zminimalizujesz również ryzyko wystąpienia infekcji, czy nieprzyjemnych dolegliwości jak suche i piekące oczy. O odpowiednią dietę powinny przede wszystkim zadbać osoby, które mają już wadę wzroku lub mają dużą tendencję do infekcji.

Jak poprawić wzrok – inne sposoby

Musisz wiedzieć, że mając problemy ze wzrokiem nie jesteś w stanie samodzielnie poprawić go do idealnego stanu. Jednak możesz zadbać o to, by część Twoich problemów z oczami zniknęła, a wada wzroku nie pogłębiała się tak szybko. Dlatego istnieją również inne sposoby, by poprawić swój wzrok. Oprócz diety możesz wprowadzić w swoje życie kilka prostych zasad:

  • pamiętaj o okularach przeciwsłonecznych (nie tylko w słoneczne dni),
  • spędzając wiele godzin przed komputerem staraj się robić często przerwy i zainwestuj w okulary do komputera,
  • profilaktycznie nawilżaj oczy kroplami – zwłaszcza jeśli jesteś alergikiem,
  • regularnie badaj swój wzrok.

Te kilka prostych zasad pozwoli Ci utrzymać wzrok w dobrej kondycji. Pamiętaj o nich każdego dnia, a Twoje oczy na pewno okażą wdzięczność w formie wzorowego widzianego obrazu.

suplementy diety na oczy

Suplementy diety

Kolejną opcją, by wzmocnić wzrok są ogólnodostępne i dedykowane oczom suplementy diety. Szukając odpowiednich suplementów zwróć uwagę na to, by zawierały one w sobie luteinę oraz minerały takie jak cynk, magnez i selen. Dzięki temu zyskasz pewność, że kupujesz dobry suplement diety. Pamiętaj jednak, że większość zbawiennych dla naszego organizmu składników znajdziesz w produktach spożywczych wymienionych wcześniej. Dlatego dobrze jest się zastanowić, czy nie lepiej wprowadzić je do swojej diety zamiast od razu kupować suplementy.

Lorem ipsumus

placeholder text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et irmagnUt enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequatDuis ee dolor in reprehenderit.